Saturday, April 10, 2010

Perkongsian Hidup

Tengah aku sibuk melayani social networking facebook, aku terpandang updates drp slh sorang kwn kat page aku tu, tetiba rs nk taw lak siapakah kwn aku tu?ye la..kekadang tgn men klik accept je bila pat friend request, yg pastinya kawan2 kat facebook aku ni rata2nya sme yang aku knal..xsangka kwn aku tu rupanya member ms skolah dulu, pas klik page dia,rmai gak kawan2 sekolah aku yg lain yg aku jumpa kat alam maya tu. Dah lama tinggalkan sekolah, masing2 dah bawak haluan masing2..de yang aku x lost contact smpai sekarang, de gak yg langsung dh xdgr khabar berita. Tapi yg beznye, rmai gak yg dh update kisah hidup mereka kt facebook tuh,hu3..Seronok tol aku baca updates pasal diorg ni, de yg dh kawin, de family dan anak, xkurang juga yg dh keje best2.. aku ni lmbat lg la nk merasa sme tu, blajar pun xhbs lg..heee



Perkongsian hidup lebih bermakna jika dapat dikekalkan hingga akhir usia



Bercakap pasal family,cam yg aku ckp td rmai gak kwn2 sekolah aku dulu yg dh de family, yg baru pregnant,yg baru kawin, yg baru tunang pn rmai.Ada diantara diorg tu yg aku xpnh taw pun bila diorg kawin,tp skrg dh de anak..dh besar pun..yg paling best de gak yg kawin ngn kwn sekolah jugak, syukur alhamdulillah..pnjg jodoh diorg,tak sia2 kapel ms sekolah dulu,smpai jugak ke jinjang pelamin. Kawan2 baik aku pun rmai yg dh kawen, happy aku tgk diorg bahagia. Aku ni je haa yg masih single..he3..kn ke org selalu ckp, hero akn kuar last2 cite..hero aku xkuar lg la kot..he3.. Tp bg aku klu dh jodoh xkemana kn,smpai msnye bertemu jodoh jugak andai diizin Tuhan. Bukan aku tak pernah terfikir pasal kawen, tp aku percaya pada takdir. Mungkin jugak masanya belum sesuai lagi, byk lagi misi hidup aku yg belum tercapai,cheewahh!!...he3, yg paling penting klu nk berkongsi hidup ngn org lain, mesti la kene ready. Ingat senang ke nk berkongsi segala2nya ngn org lain?.




Perlu ada persefahaman dalam perkongsian hidup

Aku pun byk dapat nasihat drp org2 yg dh berumahtangga, diorg ckp..sebelum berkahwin kna tanya diri sendiri dulu, sanggup ke kita mengharungi ssh sng bersama psgn kita tu?paling penting, sanggup ke kita terima semua baik buruk pasangan kita tu?.Yg pastinya kata diorg lg, kalau tgh bercinta jgn sibuk sgt tutup kelemahan diri sana sini, klu ayt mudahnye jgn jd hipokrit la. Perangai buruk jgn disorok2, jgn bila kat depan pijak semut tak mati sbb nnti bila dh tggal sebumbung semuanya tak pat disorok lagi,hu3..mcm tu la kisah org yg sanggup berkongsi hidup..aku??lom ready lg kot..he3

No comments:

Post a Comment